Ada'nın küre ödevi



Cuma günü Ada fen dersinden bir ödevi olduğunu söyledi. Yerküre yapılacak üzerine gemi konulacak ve gemi hareket edebilecek...

Bende ödevi itinayla babamıza havale ettim. Hafta sonu çok işim var cumartesi bu ödevi mutlaka bitirin diye de tembihledim. Aslında ikisine de cuma akşamından kağıt hamuru yapmayı teklif etmiştim kabul görmemişti Devrim tarafından...

Devrim ilk önce gemi yürüyeceksi düz yapalım dedi Ada'ya. Zaten gözün gördüğü mesafe düz algılanır ya o mantıkta Ada da kabul etti. Ona göre planlar yapıldı. Cumartesi günü fen kitbanıa bakınca "yok küre yapmamız lazım" diye proje değiştirildi. Küre yapılacak da nasıl. Bir de öğretmen kimsenin aklına gelmeyen bir mataryel olsa iyi olur demiş. Gün boyu bir tarla ikisi anlaşamadılar. Akşam üstü Devrim gazete kağıtlarını gerçek küre üstüne koli bandıyla yapıştırmaya başladı. Yarım iki daire elde etti. Onları birleştirecekmiş. Kağıt ne kadar sert olacak. Elini tuttuğun yer çöküverdi. Ada'da beyenmedi haliyle. Kriz küçük adımlarla gelmeye başladı...

Pazar günü öğlene bir dünya misafirim gelecek, işlerim var. Ortada bir ödev krizi. Ada benim dediğimi yapmadınız diye mızıklar, Devrim "bir daha ödevine yardım etmeyeceğim" diye kızar. Tam bir kriz var aralarında. Işın plastik top alalım dedi, Ada kabul etti. Önce o alınıp geldi. Ada kıtaları çizdi-boyadı. Bes kestim yapıştırıldı. Gemi kısmı kaldı ama.

Bir ara en büyük yeğenim Burak el atmış ödeve. Eksiklerini tamamlamışlar biraz daha. Sonra Serap (kızkardeşim) fikir verdi. Yürüyen gemi için. Dikiş ipini gemiden geçirmiş. Topa yapıştırmış ipi. Gemi ip üzerinde hareket ediyor.

Yani orjinal olsun diye iki gün düşünüldü, onca insanın eli değdi, en sonunda basit bir topla yapıldı ödev.....

Yorumlar

  1. Harikasınız bence iyi iş çıkarmışsınız eminim en iyi proje sizin ki olmuştur:)

    YanıtlaSil
  2. sanırım bugün 2 kişi getirmiş ödevini. ama öğretmeni beyenmiş...

    YanıtlaSil
  3. güzel olmuş bence, ben çok beğendim, proje ödevlerine sıra gelince aklımda olmalı bu fikir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bakınıyorum hep bu tür ödevlere. ne zaman ne isteneceği belli olmuyor

      Sil
  4. Bu proje ödevleri beni bitirdi. Valla bence gayet güzel olmuş, farklı ne yapacağımızı şaşırdık. herkesin eline sağlk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizi de bitirdi. Bazen nasıl yapalın ne kullanalanım şaşırıyoruz. Bir de çocuklar uca gelince söylüyorlar kimi zaman...

      Sil
  5. Orjinal bir çalışma, topun çizgileri de enlem ve boylamlar gibi olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak hiç öyle düşünmemiştim Selma. Hoş ben bu ödevde duruma hakim değildim. Ama Ada mutlu gitti bu yeter...

      Sil
  6. Sonuç güzel olmuş :)
    Bizim evde şimdiden bu tarz ödevler bana bakar durumda ileride de aynısı olur sanırım :))

    YanıtlaSil
  7. topun rengi ve çizgiler de artı bir katkı olmuş projoye.tüm katılımcıların eline sağlık sonuç süper:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder