pizza ve bahçe...

 Bu kedi bir süredir bahçemizin misafiri. Deniz bir güzel doyurdu onu...


 Çocukların isteğiyle koca bir tepsi pizza yapıldı bugün...

 Bu da diğer bir kedi. Bir gözü zarar görmüş. Deniz bir kendi yedi bir onlara yedirdi..


Bugün kapalı da olsa ılık bir hava var İzmir'de. Malesef haftaya soğuklar geliyor yine. Hatta eksileri bile görecekmişiz. Asmaları budayacaktık bir hafta daha erteleyelim dedik.

Yine biraz belleme yaptı Devrim. Ağaç dikti. Çocklar bir güzel oynadılar. Tüm oyuncaklar çıktı ortaya yayıldılar koca bahçeye. Bende biraz çapa yaptım sonra öğlen yemeği için pizza, kek yaptım oğluşlara. Şimdi Deniz babasıyla bahçede balık ayıklıyor....

Ada yok hiç...Bu sıralar fotoğraf çektirmek istemiyor. Çektiklerim hep kaçak. Bugün zorlamadım.

Pizzamızın tarifine gelince. Benim klasik mayalı poğoça hamurumu kullandım.
Yarım su bardağı sıvı yağ, bir su bardağı ılık su, bir su bardağı ılık süt, bir paket kuru maya, az tuz-şeker, unu tam buğday unu ve beyaz un karışık kullandım bu kez.
Hamuru yoğurup yarım saat kadar dinlendirdikten sonra tepsiye göre açtım. Üzerine domates ve sarımsakla hazırladığım sostan gezdirdim. Yarısında sucuk, sosis, beyaz peynir ve kaşar var. Yarısında ise ekstra yeşil-kırmızı biber, yeşil-siyah zeytin.
Ada ve Deniz zeytin, biber yemedikleri için onların tarafına eklemedim...

Yorumlar

  1. bende kedi severim.çocuklarımda ...pizzaya da hiç hayır demeyiz...ellerine sağlık.afiyet şeker olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu teşekkür ederim. Benimkiler de seviyor hayvanları ama Ada'nın hem kediye hem köpeğe alerjisi var. Böyle uzaktan anca...

      Sil
  2. hım pizza enfes görünüyor:) Allahtan tokum:)afiyetler olsun.
    evet soğuk geliyor karla beraber.kış bitmeyecek gibi.Allah yakacağı ,kalacağı yeri olmayanlara yardım etsin..

    YanıtlaSil
  3. hımmm nefis görünüyor epeydir yapmıyordum çocuklar toplanınca ben de yapayım:)

    bu güzel havanın arkasından şu an deli sağnak yağmur bizim baharımızda bu işte:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de uzun süredir yapmamıştım. Hafta için hazır donmuşlardan almıştım çocuklara resmen yetmedi. Ben de kendim yaptım hafta sonuna daha bir mutlu oldular....

      Sil
  4. Canım çekti şekerim şimdi.Bizimkiler de bayılır pizzaya.Fırınımız yakında hemen bir tane ekmek hamuru aldırıyorum.Senin gibi tepsiye yayıp üzerine ne Allah verdiyse dolduruyorum.Afiyetle yiyoruz.
    Dün bizde bahçeye çıkarma yaptık.Biraz toprağı belledik.Ama bugün yağmurlu hava.Yaptıklarımız boşa gitti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boşa gitmemiştir onlar bence. Aslında varsa gübre de serpebilirsiniz. Yağmurla birlikte iyice toprağa işler. Ben çapalayıp bitki diplerini gübreledim hep.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. kesinlikle keyif Nilgün. Bir de günler uzasa da şöyle çayımın yanında gazete keyfi yapsam. Şimdi bahçede yapılacak işlerden çay olayını kısa tutuyoruz da...

      Sil
  6. pizza nefis görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder