yeni oyuncağım


Küçük objeleri delmek-zımparalamak için ne zamandır böyle küçük bir alet istiyordum. Devrim'in koca matkabı bana göre değil. Şu kutuyu almıştık geçenlerde Koçtaş'tan. O zaman Devrim matkabı  daha uyguna Çankaya'dan alacağını söylemişti. Aldı almasına da bunca zımbırtı ne işe yarar ikimiz de çözemedik.

Tamam deliyorum,  halka zımparalarla zımparalama işlemini de yaptım ama o pembe-yeşil şeyler ne işe yarar bulamadım. Yuvarlak zımpara var matkabın kendi kutusunda ben uca takıyorum kırılıyor. Çıkamadım içinden. Malesef nette de bulamadım bilgi...

Yorumlar

  1. Hayırlı olsun, o gri ve pembeler keçe gibi bir malzememi yoksa yüzeyi pütürlü zımpara gibi mi? Eğer öyle ise keçe gibi olanlar zımparalı yüzeyleri daha pürüzsüz yapmak için, zımpara gibi olanlar malum açtığın deliklerin veya yüzeylerin düzeltilmesi için, epey teferruatlı görünüyor senin kutu:)

    YanıtlaSil
  2. Beyazlar keçe Fadiş. Diğerleri bir çeşit zımpara gibi. Sorma kutu öyle böyle değil. Yeşil olanı dün ahşap üzerinde denedim olmadı. Devrim metaldir dedi. Kesme aparatı falan var içinde.
    Netten aradım bilgi bulamadım malesef. Belki çok pratik olacak ama ben beceremedim....

    YanıtlaSil
  3. bende koçtaş tan almıştım eşime hediye olarak bahsettiğiniz o zımbırtılar zımpara gibi farzedin vida boyutunda bi delik açtınız tahtada, içini zımparalamak için kullanılıor olabilir.Benim aklıma bu geldi görünce. belki de öyle

    YanıtlaSil
  4. Keşke bir kullanma kılavuzu olsaymış..Yada hırdavatçılar bilir belki bir sor istersen..

    YanıtlaSil
  5. Adsız saol.


    Selma kesinlikle niye koymazlar ki bir kılavuz...

    YanıtlaSil
  6. canım yaa ne iyi etmişsin bende ne zaman görsem bizim eve lazım derim hep:)

    son yıllarda maalesef kullanma klavuz pek çıkmıyor ürünlerden aslında yakınlarınızda bunları kullanan ustalar varsa sorabilirsin.

    YanıtlaSil
  7. Yok Hatice malesef. Ama bugün biraz daha karıştırdım neti. Kendiminkiyle ilgili değil ama genel birşeyler buldum. Aletlerin ne işe yarayabileceği hakkında fikir edindim. Pratik kullanım yok ama. Satış siteleriydi...

    YanıtlaSil
  8. çok severim böyle oyuncakları:)
    babamın da var bunun gibi bi seti, unutmazsam yarın sorayım ne işe yaradığını ;)

    YanıtlaSil
  9. Teşekkür ederim biryaşımadahagirdim. Benim de hoşuma gitti aslında. Tam oturtunca keyifli olacak gibi...

    YanıtlaSil
  10. çok güzelmiş bu set:) benim bir arkadaşım var ezbere bilir bunları, bakalım, bulabilirsem yazmasını rica ederim:)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,
    Arkadaşım ecer (ecerce) bir el motoru aldığınızı ve bu konuda bilgi almak istediğinizi söyledi. Blogunuzun adresini ondan aldım. Bu arada blogunuz çok keyifli.

    Yeşil ve pembe taşları merak etmişsiniz. Bunlar metal taşlama için kullanılır. Aşındırıcılardır. Pembe renkli olanları demir türü malzemeler için kullanabilirsiniz. Yeşiller ise daha sert malzemeler içindir. Paslanmaz tabir edilen CrNi (kromnikel) malzemelerde iyi sonuç verir.

    Bir de yuvarlak zımparadan bahsetmişsiniz. O da anladığım kadarıyla şu ince olanlar. Onlar kesme taşıdır. Onunla ince kesitli metalleri kesebilirsiniz. yani dikey kullanılırlar. siz geniş yüzeyini kullanarak zımparalama yapmaya çalıştığınız için kırılıyorlar.

    Biraz daha eliniz alıştığında çok keyif alacaksınız.

    YanıtlaSil
  12. ecerce saol. hemen yazmış arkadaşın...

    YanıtlaSil
  13. hco teşekkür ederim:)))


    Kesinlikle keyifli bir işe benziyor. Ama daha önce kullanmayınca, tak-çıkar zorlanıyorum biraz.

    Bu arada bloğunuza da bakayım dedim belki kullanımı yayınlamışsınızdır diye. Yayın yapmamışsınız henüz. Siz hangi işler için kullanıyorsunuz.....

    YanıtlaSil

Yorum Gönder