Yine Van, yine acı

Van yine sarsıldı dün. Hem de sarsılmakla kalmadı sağlam denen yerler yıkıldı, insanlar göçük altında yaşam mücadelesi veriyor. Ben haberlere göz attım da Bakan "sağlam demiyoruz ön incelemesi yapıldı" diyor yıkılan otel için. Ama otel sahibini dinledim. "geldiler baktılar benim binama sağlam dediler" diyor. İnsanlar korkuyor, üşüyor. Yaşamları alt üst oldu. Biz evimizde bir ayna kırılsa "tühleriz, vahlarız, üzülürüz" bu insanlar tümden yitirdiler evlerini-sevdiklerini. Bunca kayıp, bunca yıkıntı. Acılarını dile getirmeye çalıştıkları için bir de biber gazı yemiş insanlar...
Korkudan evlerine giremeyenler, dünden sonra bir daha zor girerler artık. Bence en komiği de 15 bin çadır daha gönderilmesi. Ben Van'a hiç gitmedim, soğuğunu bilmem. Ama dün her tarafı kapalı evimde ki İzmir'de yaşıyorum üşüdüm. Soğuklar bastırıyor artık. Çadır ne kadar ısınır, onca çocuk nasıl barınır, nasıl yatar bir bezin içinde. Yeri geliyor kar çatıları çökertiyor. Çadır doğunun karına ne kadar dayanır. Yetkililer "biz her şeyi yaptık-yapıyoruz" diye nasıl, hangi vicdanla söyleyebilirler. İşte bunu aklım almıyor.....

Yorumlar

  1. akıl alacak şeyler değilki bu duyduklarımız :(((

    YanıtlaSil
  2. Ne söylesek boş Saadet. İnsan olarak bencillik ve aç gözlülüğümüz bitmediği sürece, nerede olursa olsun bu gibi olaylar her zaman yaşanacak sanırım. Allah yar ve yardımcımız olsun.

    YanıtlaSil
  3. öyle Nilgün malesef:((


    Bilemiyorum ki Dilek açgözlülük ötesi bir şey bu sanki. Gözlerini-kulaklarını tıkamış adamlar.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder