Elmalı kek ve oğluşlarım....



Hafta içi yaptım bu keki. Oğluşlara öğle menüsü. Geçen haftadan dondurucuya attığım poğaça da vardı ikisini afiyetle yediler...

Elmalı kek; 2 yumurta, 1 sb şeker, yarım sb yağ, kabartma tozu, vanilya, yarım sb süt, aldığı kadar un
Ayrıca 2 elma rendelenip 2 kaşık şeker ile çok öldürmeden birlikte pişiriliyor. Altını kapatınca bir tatlı kaşığı tarçın ekleniyor. Önce yapın ki soğusun...

Kek malzemelerini hazırladıktan sonra soğumuş elmalı harcı da ekleyip karıştırdım. Mis gibi tarçın kokulu bir tat çıktı ortaya.


Başlıkta bir de oğluşlarım dedim ya. Paylaşmak istedim okul başarılarını. Deniz'in cuma günü toplantısı vardı. Öğretmen genel bilgileri verdi, sesleri şöyle yapın-yapmayın dedi.  Sonra tek tek öğrencilerin durumunu anlatmaya başladı. Önce iyiler Deniz yoktu aralarında, orta dereceler ve durumu kötü olanlar. Deniz yine yok. Sonra bana döndü tahtada ilk kez metin yazıp okutturmuş Tek okuyan Deniz'miş. Bir de hayat bilgisi dersinde hayvanların tümünü bilmiş. Belgesel izlediğini söylemiş Deniz. "Bakın sizde çocuklarınıza gereksiz şeyler seyrettireceğini açın belgesel izlesin"dedi. Beni çok zorlayacağını düşündüğüm Denizim tam tersi tek başına oturup dersini bitiren okumaya meraklı biri oldu ki çok mutluyum:))

Bir de benim hiç konuşmayan Adam var. Dün okuldan gelirken kız arkadaşları çevirdi beni. "Bu Ada çok akıllı her şeyi biliyor" dediler. Ada sadece gülümsedi. O da hep yıldızlarla, aferimlerle geliyor eve. Ama işte bir de konuşsa, bilgilerini daha bir aktarsa. Bu yıl dördüncü sınıfta ve farklı öğretmenleri var. Kendini ifade edememesinden korkuyorum açıkcası.

Ne yalan söyleyeyim böyle güzel şeyler duymak insanı çookkk mutlu ediyor. İki oğluşum da bana bu mutluluğu hep tattırıyorlar.....

Yorumlar

  1. Şahane görünüyor ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  2. İkisine de maşallah:)

    YanıtlaSil
  3. maşallah senin oğlanlara o zaman:))hep böyle olsunlar,gururlandırsınlar,mutlu etsinler sizi inşallah..keki görünce canım çekti,yarın ben de yapayım bari:))sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Maşallah onlara.Bir anne için ne güzel mutluluk...

    YanıtlaSil
  5. afiyetler olsun epeydir kek yapmıyorum deneyeceğim bunu ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Ooooh kek harika görünüyor, bu saatte de kahvaltımı etmedimki bir yutkundum Saadetciğim valla. Ellerine sağlık. Ne büyük gurur değilmi insanın yavrularının yaptığı güzellikleri duymak ve görmek. Allah sağlık versin.

    YanıtlaSil
  7. Hayat izlerim teşekkürler,

    Fadiş amin...


    Teşekkür ederim Filiz. Ban canını çektirdiğime üzüldüm ama. Keşke gönderebilsem...

    Nazan sorma. Ada hep yaşatıyordu bunu bana. Deniz de derslere beklediğimden iyi sarıldı...

    Hatice bu benim eskiden beri uyguladığım bir tarif. Tarçın ve elma ikilisinin muhteşem birleşimi bence..


    Dilek kesinlikle. Oğluşlarım ders konusunda beni üzmüyorlar. Tabi bu durum ileride kendilerine de yarayacak.

    YanıtlaSil
  8. maşallah oğlanlara.. başarıları daim olsun kendilerinin de annelerinin de yüzü hep gülsün

    YanıtlaSil

Yorum Gönder