kış hazırlıkları tam gaz...






Kış hazırlıkları tam gaz sürüyor. Benim için olmazsa olmaz dolmalık biber ve kırızı dolmalık biberleri de dün sabahtan pazara giderek hallettim nihayet. Çocuklar dolmaya bayılıyor. Kışında dolaptan alıp alıp yapmak büyük kolaylık oluyor. Ben her iki biberi de yemek yapar gibi ayıklayıp, içini dışını yıkayıp süzüyorum. Sonra poşetleyip kaldırıyorum.
Dün ayrıca top patlıcanları da közleyip kaldırdım dolaba. O da iyi oluyor hazır hazır. Pazar gün evde ve bahçede zaman geçirince babamız balık da pişirdi bize. (annemiz balıka yıklayamıyorda) Deniz zaten sayıklar arada balığı. İlk posta pişer pişmez oturdu masaya...

Yorumlar

  1. afiyet bal olsun.
    bende yaptım birkaç poşet attım buzluğa çok iyi oluyor.

    YanıtlaSil
  2. Hatice saol. Benim oğlanlar çok seviyor. Kışın biber, patlıcan (kuruttum onu da), sarma, kırmızı biber karışık yaparım hep. Favori menüleridir...

    YanıtlaSil
  3. Maşallah ne de güzel yiyor balıkları. Yanında da mis gibi yeşil salata. Sen hızını alamadın devam ediyorsun kış hazırlıklarına ben tarhanada bittim:)

    YanıtlaSil
  4. cnm afiyetle yiyin inşlh agız tadı ile ama kırmızı biber bana ilginç geldi hiç denemedim de sadece yıkayıp mı koydun şoklama vs

    YanıtlaSil
  5. Fadiş kışın çok rahat ediyorum ama. Hepsi de tükeniyor zaten.
    Deniz çok sever balığı. Urla'ya giderken Güzelbahçe'de balık hali varya "balık kokusu alıyorum" diye başlar hemen. Ama malesef o salatadan iki sıpamda yemiyorlar:((


    mavii yıkayıp koydum. Şoklama yapmıyorum biberlere. Kullanacağın zamanda kısa sürede çözülüyor zaten..

    YanıtlaSil
  6. Oh ne ala. Balıklar gidiyor yavaş yavaş mideye afiyet olsun. Bizde de balık vardı pazar günü. Kış hazırlıkların içinde kolay gelsin Saadetciğim. Dediğin gibi dolma biberi çıkarıp dolma yapmak çabuk oluyor bende atıyorum dolaba. Afiyet ve sağlıkla yeyiniz efendi.

    YanıtlaSil
  7. teşekkür ederiz. Yediler valla afiyetle balıkları:))

    YanıtlaSil
  8. Şu bahçene hep özeniyorum Saadet.Bir de İzmir de yaşamaya.İnşallah bir gün olur.

    YanıtlaSil
  9. Bu sene stok konusunda ağustos böceği gibiyim:(, doğru dürüst bir şey atmadık dolaba gibi geliyor, barbunya,bamya,enginar bezelye dıiında, kışın saz çalacağız herhalde ama hiç olmazsa patlıcan közleyeyim ben de:))

    YanıtlaSil
  10. afiyet olsun ağız tadıyla yemek de nasip olsun canım...

    YanıtlaSil
  11. Ohhh afiyetle yiyin inşallah ellerinize sağlık;)

    YanıtlaSil
  12. Nazan umarım gönlünce olur:)))


    Şule iki küçük çocuk olunca yapmasan olmuyor. Onlara kalsa makarna-kızartma-köfte. Malesef kış sebzelerini pek sevmiyorlar. Bende yazdan stokluyorum mecburen...


    asosh teşekkür ederim:))


    Baharatın kızı saol:))

    YanıtlaSil
  13. eline koluna sağlık canım,mutlu ve sağlıklı günlerde tüketirsiniz inşallah...sende görünce özendim ben de dolmalık biber koyayım dolaba iyi olur:))

    YanıtlaSil
  14. Çocuklu olunca sen daha bir haklısın da Adadenizim, biz de zeytinyağlı çok yenir ve malum yaz sebzeleri daha uygun zeytinyağlıya yani can bizim evlerde de olmuyor biraz hazırlık yapmadan malesef.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder