dordurmalı parfe





Yine çocuklarla yapılan bir mutfak etkinliğinin ürünü. "Hadi parfe yapalım neli olsun" deyince ikisi birden "dordurmalı" dedi. Parfe de dordurma gibi soğuk yenen bir tatlı önce ne gerek var içine dordurma koymaya dedim ama sonuç süper oldu.
Parfe için bir paket krem şantiyi bir bardak sütle hazırladım. İçine (evde o vardı) kakaolu kremalı bisküvi kırıp ekledim. Ada şeftali de koyalım dedi. Bir şeftaliyi dilimleyip ekledik. Bir de bir portakalın kabuğunu rendeleyip koyduk ki kokusu beni bitirdi .Boton kek kalıbına laylon koyup karışımın yarısını döktüm. Araya dondurmalarımızı kaşık kaşık ekledik. Kalan karışım da en üste. Dolapta iki saat kadar beklettikten sonra dondurucu da bir gece kaldı.
İçinde 7 çeşit dondurma var. Marka vermek gibi olacak ama Panda'nın şu iki litrelik 4 çeşit dondurmaları çocuklara vermek için iyi bir seçenek gibi geliyor bana. İki paket vardı evde. İki pakette de 7 çeşit...(vişneli, limonlu, muzlu, sakızlı, vanilyalı, kakaolu, antep fıstıklı)

Yorumlar

  1. Parfeyi hazır dondurmayla yapmak harika fikir, sağol Saadet..

    YanıtlaSil
  2. oooooooooo mis mis yapmalı hemen :)

    YanıtlaSil
  3. çoook lezzetli görünüyor canımm .. ellerine sağlık
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  4. Ay bende yapıcam yapcam fırsat olmadı bir türlü.Soğuk soğuk harika oluyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. parfeye bayılırım,yazını okurken de canım çekti şöyle soğuk soğuk..eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Oooof of, ben daha ilk parfe tarifini deneyemedim, karşıma bunu çıkardın :(

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Ağzımın suyu aktı bu akşam bende mutfaktayım sanırım:)

    YanıtlaSil
  9. Nazan açıkcası fikir bana ait değil. Bazen çocukların hayal güçlerine güvenmek gerektiğinin bir kanıtı oldu. Onlar istemeye aklıma gelmezdi sanırım:))


    sezobigo yap yap. Meyve çeşitlendirilebilir mesela. Ben istekleri değerlendirdim...


    Arzu, Fadiş teşekkür ederim:))

    Sevtap ve Filiz size ayıp etmemişimdir umarım. Keşke yakın olsak da size ikram edebilseydim. Hemen yapın bebişlerin canı çekmiştir:))

    Banu çocuklar seviyorlar. Ben zaten dondurucudan çıkan her tatlıyı yiyebilirim (olmadı meyve dilimler onu yerim donmuş donmuş)Kolay da olunca yapılası bir tatlı bizde. Bir krem şanti zararlı işte...


    Hatice, otuzundan sonra teşekkür ederim:))

    YanıtlaSil
  10. CANIM HARIKA GORUNUYOR...BAYRAM YAPMIŞ COCUKLAR:)))))))))

    YanıtlaSil
  11. mor atölye şimdiden afiyet olsun:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder