Balkon lambası dantelden




Balkon için düşündüğüm ilk şeylerden biri bu lamba idi. Yıllardır sandıkta bekleyen dantellerden bir kaç tanesi bu uğurda feda edilebilir gibi geldi bana. Çünkü nasıl bir sonuç olacak tam olarak bilemiyordum.
Hani şu iple yapılan balon lambalardan çıktım yola. Ben ip yerine vakti zamanında yapılması zorunlu çeyiz maddelerinden biri olan vitrin danteli parçalarını kullandım. Minik minik onca motif örmüştüm bunlar için. 24 parça falan sanırım. Şimdi kalmadı bu kadar büyük vitrinler ama...
Neyse büyükçe bir balonu şişirip tutkalı azıcık suyla karıştırdım. Dantel parçalarını bu tutkala batırıp balona sardım. Hepsini aynı anda yamak istemedim çünkü balonu çevirdikçe ilk yaptığım danteller kendini saldı. Ben de "iyice tutsun ertesi gün devam ederim" diye öylece bıraktım balonumu. Sabah küçük bir süpriz benim balon sönmüş. Tabiki dantellerde azıcık yamuk katılaşmış. Yeniden balon şişirdim, toparlamaya çalıştım ama resimdede görüldüğ gibi biraz yamukluk var. Tam bir yuvarlak sağlayamadım. Yerleştirdiğim yerde de düzeltmeye çalışsam da olmadı.  Düzeltme konusunda fikirlerinize açığım...

Yorumlar

  1. bence düzeltmesen bile olur o derece orijinal olmuş :) ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. ben de bu dantel lambalardan gördüğümde göz koymuştum ama elim gitmedi bir türlü yapmaya.
    seninki gayet hoş görünüyor. yamukluk olan kısma içten destek koyup şekil verdikten sonra vernikleyebilirsin belki.

    YanıtlaSil
  3. canım fikrim yok ama çok romantik olmuş çok beğendim

    YanıtlaSil
  4. Benim malesef hiç bir fikrim yok canım ama görüntü senin istediğin gibi olmasa da uzaktan güzel gözüküyor.Dantellerin tavana gölge vermesi çok hoş.Orjinal olmuş gerçekten:)

    YanıtlaSil
  5. Kullandığın tutkal nasıl bir tutkal canım, su bazlı mı? Islatıp tekrar yumuşatmak mümkün mü acaba dedim birden. Yeni baştan yapmasan da olur bence, çok güzel görünüyor ama sen biraz titiz birisin, böyle bırakmazsın gibi geldi, yanılıyor muyum?:))
    İyi fikir, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Maya'nın cicileri teşekkür ederim,

    sergün vernik benim de aklıma geldi bozar mıyım diye korktum. Olmazsa derenim o yöntemi,

    Bahar teşekkür ederim,

    Sihirli günce o gölgeye ben de bayıldım. Zaten ilk önce parça dantelleri kullanacaktım yetmedi. Sorna vitrin takımına göz diktim. İyi de oldu

    YanıtlaSil
  7. Fadiş normal ağaç tutkalı kullandım. Açıkcası bildiğim başka bir çeşidi de yok. Bunu düzeltmeyi deneyeceğim. Su olabilir belki

    YanıtlaSil
  8. Keşke o yamukluk olmasaymış. Yinede güzel olmuş ama

    YanıtlaSil
  9. keşke suhuba iyi olurdu. Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  10. Bu haliyle bile çok güzel, belli olmuyor, ben de yazlık için deneyebilirim çok sevdim. Plastik şişme toplar var sıbaplı, buna olmaz sanırım ama bir daha yaparsan onu kullan sonra patlatırsın.Kalınca zıplayan toplar bakkallarda satılıyor. Küçük onlar dersn deniz topları da olur... İyi günlerde kullan, yansıması çok güzel

    YanıtlaSil
  11. Bak deniz topu çok iyi fikir. Evdede vardı ama hiç aklıma gelmemişti. Aslında bir tane daha deneyim koridora yapabilirim. Teşekkürler:))

    YanıtlaSil
  12. canım balonu içinde tekrar şişirip komple ıslatıp yine tutkalla desteklesen düzeltilebilir sanırım nefis olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Teşekkü ederim Hatice. Şimdilik duruyor bakalım. Rahat bir zamanda bahçede falan tekrar el atabilirim.

    YanıtlaSil
  14. sevgili adadeniz bayıldım bu fikre uzaktan yamukluğu anlaşılmıyor çok şık bir çalışma ben de deneyeceğim renkli dantellerden de güzel olur özellikle yazlık eve ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Renkli de şık olur eminim. Ben de yok ama hiç. Hepsi klasik beyaz. Azıcık da kahverengi var. Koridora ya da yatak odasına da güzel olur bence. Odanın rengine göre beyaz danteller boyanıp yapılabilir belki.

    YanıtlaSil
  16. Örgü çantam'ın dediği fikre katılıyorum. Çok güzel yine de. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Teşekkür ederim Nedret abla

    YanıtlaSil

Yorum Gönder