.:

26 Aralık 2010 Pazar

kakalak alerjisi duymuş muydunuz?

 (o çirkin böceğin resmini koyasım gelmedi. Ben güzelleriminkini ekledim)

Kakalak alerjisini duymuş muydunuz? Ada atopik olduğu halde açıkcası ben ilk kez duydum.
Cuma günü Deniz'e üçüncü kez deri alerji testi yapıldı. İlk ikisinde birşey çıkmamıştı ama doktor "küçük daha. Deniz'de kesin alerji var" dediği için devam..Sonuç Devrim'i de beni de hem şaşırttı hem güldürdü. Deniz'de kakalak alerjisi varmış. Yüksek ihtimalle ev akarlarına ve toza karşı da var ama henüz ortaya çıkmamış. Nereden gelir bu alerji? Böceğin salgıladığı tükürük alerjenmiş. Evde şu anda yok ama evi ilk aldığımızda vardı. Deniz yeni doğmuştu o yıl. Düzenli ilaçlama ile çarçabuk kökünü kuruttum ama belki de o zamanlardan bir şey. Bilemiyoruz artık önümüze bakacağız. Akarlara karşı savaşılacak şimdi...
Sabahtan beri nette bu iki alerji türü ile ilgili ne varsa okudum. Akarlardan kurtulmak pek de kolay değilmiş, temizlik falan kar etmiyormuş. İlk işi yün olan yorganlarını değiştirdim. Halı kalkacak. En zoru çok sevdikleri ve bir dünya olan peluş oyuncakları kaldırmak olacak. Özellikle Ada bayılıyor onlara. İçi dolu oyuncaklarda akar yuvasıymış.  Alerjiye karşı elektrik süpürgelerini de araştırmaya başladım. Deniz'de astım da çıktığı için daha bir dikkat isteyecek gibi.
Yani evin her yerine yerleşen toza karşı savaş gözümde nasıl büyüyor anlatamam.
Görünen tozu almak da yetmiyormuş, yatakların, koltukların derinlerinde gizleniyormuş akarlar. Zaten sinir olup toz alır dururdum, şimdi baktığım her tekstil ürünü bana düşman gibi gelecek....