odun ateşinde reçel yapmak

Devrim kafasına bir şey taktı mı yapmadan duramaz. Geçenlerde de "madem bahçe var niye reçeli bahçede kaynatmıyoruz, tüpten tasarruf olur" dedi. Olmaz reçel öyle olur mu ffalan derken kocaman bir çelik tencere almış gelmiş. Yaktı ateşini bahçeye incirleri de topladı kaynattı reçelini. Tadı nasıl bilemiyorum (ben sevmem reçeli pek. Kırk yılın başı ucundan azıcık alırım) yiyenlerden kötü bir yorum gelmedi. Aynı yöntemle domates de yaptım hafta içi. Tencereyi temizlemek bana kalmadığı için sorun yok....

Yorumlar

  1. devrim beyin ellerine sağlık iyi uğraşmış işte ne güzel.
    afiyetle yenilsin inş. sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel işte, muhteşem bir yardımcın var, ne mutlu sana :))
    Buralarda da yazın kuzineleri bahçeye çıkartıyorlar, bütün yaz bahçede yanıyor, kış hazırlıkları, günlük yemekler hep bahçede yapılıyor, ben üşeniyorum kuzineyi yakmaya, zaten bütün kış yakıyorum :))
    Bu arada incir reçelini de pek severim, hani deli incir derler, yabani incir, kirece yatırıpta yaparlar, hiç denemedim ama yemesi güzel :))
    Domates yaptım derken, reçelini mi yaptın yoksa, bi yiyemedim şu domates reçelini :)

    YanıtlaSil
  3. süper nede güzel olur organik katkısız çok sağlıklı afiyet olsun

    YanıtlaSil
  4. Hatice saol. incir reçeli onun en sevdiğidir, uğraşır onun için

    Banu biz olgun incirden yapıyoruz reçeli. Devrim bu ev yokken kuru incir alıp biraz haşlayıp yapardı öyle aşıktır incire. Kireçle yapılanları denemeye hiç cesaret edemedim açıkcası
    Domates derken şişe domatesini kastettim. Biraz kaynatım kavanozlara doldurup vakumuluyorum. Kışın iyi oluyor yaz domatesi tüketiyoruz.

    YanıtlaSil
  5. Domatesi ben de rondodan geçirip, biraz yağ ve tuzla kaynatıyorum, sıcakken kavanozlara dolduruyorum, yani konserve oluyor pratikçe :))
    Ooof, yazın çok iş oluyor :(

    YanıtlaSil
  6. sorma Bunu geçen hafta ful çalıştık. Bir de Ada'nın yüzme kursu girdi araya. Daha var ama yapılacaklar. Bana bir tarhana zor geldi. saolsun annem yapıp veriyor onu da

    YanıtlaSil

Yorum Gönder